Last day in paradise Mauritius - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu Last day in paradise Mauritius - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu

Last day in paradise Mauritius

Door: Rene Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Rene

31 Juli 2015 | Mauritius, Port Louis

Vandaag een top afsluiting gehad en één om nooit te vergeten. Afgelopen dinsdag hadden we het probleem dat we op de catamaran met regen zaten. Gelukkig besloten de schipper en zijn maatje om rechtsomkeer te gaan en ons een tweede poging te gunnen. Deze hadden we vandaag en wat was het een gave dag. Vanmorgen in alle vroegte opgestaan, dus ben blij als ik volgende week weer mag gaan werken kan ik tot rust komen hahahahaha, en lekker ontbeten. Na ontbijtje op gemak naar het strand gelopen en de catamaran lag al startklaar om ons een hele gave afsluiting van Mauritius te geven.

Om 09:00u het ruime sop gekozen en we waren nog maar net het rif voorbij of er werden al dolfijnen gespot. Geweldig, gelijk er naar toe gevaren en zo snel als we ze zagen zo snel waren ze helaas ook weer verdwenen. Alleen onze dag kon al niet meer stuk. Op de motor zijn we vervolgens een stuk langs Mauritius gevaren waarna we onder zeil gingen. Geweldig op de catamaran we hadden wind, zeil en toch wel een beetje hoge golfen. In ieder geval Monique voelde zich aan het einde van de tocht wat minder maar toen we uiteindelijk bij het bounty eiland waren aangekomen hebben we daar 2,5 uur heerlijk voor anker gelegen. Hebben genoten van de schitterende zee, gesnorkeld en heerlijk gegeten van de BBQ. Heerlijke salades, en zowel vlees, vis en salades op het menu. Was echt top en de drankjes vloeide rijkelijk, maar dat gaf alleen maar meer voldoening van een schitterende vakantie en voor vandaag de dag. Nadat we weer bij het bounty eiland het rif voorbij waren gevaren gingen de zeilen weer in top en was de golfslag minder al op de heenreis. Uiteindelijk mocht daddy even achter het roer van de zeilboot en zijn we op ons gemakje naar de eindbestemming gevaren.
Alsof we nog geen drank genoeg op hadden hebben we als afsluiting bij de zonsondergang nog een fles rosé naar binnen gewerkt. Als afsluiting van de vakantie en met een speech van Monique kon de dag aan het einde niet meer stuk. We gaan zo nog even pizza eten en dan is het echt, echt echt over. We kunnen terugkijken op een geweldige vakantie met z'n allen en met veel heel veel dierbare herinneringen op de gevoelige plaat.

Vanavond de koffers pakken en morgen nog even relaxen bij het zwembad. Om 12u staat de taxi voor de deur om ons naar hete vliegveld te brengen.

Voor vandaag een geweldigere afsluiting konden we niet hebben.

Groetjes van ons allen uit het zeer mooie Mauritius.

• 31 Juli 2015 - 21:25

Gerrie:

Wouw, wat een heerlijke tijd hebben jullie! Dat is echt een kadootje. Het is voorbij, maar in ieder geval mooie herrinneringen om terug te halen. Hele goeie reis terug, we zijn erg benieuwd naar de verhalen van het schitterende Afrika! Tot horens, dikke kus

• 31 Juli 2015 - 22:49

Peter:

We hebben erg mee genoten van jullie reis en krijgen er zelfs een beeld bij. We zien de foto's graag als jullie weer terug zijn. We wensen jullie een fijne terugreis.

Rene

Leuk dat je ons dagboek gaat volgen. Onder het mom belofte maakt schuld gaan we deze reis maken. Eens op een mooie dag heb ik tegen mijn dochter geroepen, als je moeder en ik 25 jaar getrouwd zijn gaan we naar Curacao. Waarom Curacao zou je zeggen??!! Toen ik 6 jaar oud was heb ik daar 3 jaar gewoond en neem ik mijn gezin mee alwaar ik 3 fantastische jaren heb gehad. Monique gaf aan als we dan toch aan de andere kant van de oceaan zitten, waarom dan niet gelijk Amerika meenemen. Zo gezegd zo gedaan. We starten in Orlando en zakken via de (BP-Oil)West kust naar de keys. We eindigen in Miami alwaar we het vliegtuig richting Curacao nemen. Op Curacao zullen we 2 weken verblijven alwaar we uitrusten van de 11 daagse reis door Florida en op Curacao veel willen bezichtigen van waar ik geleefd heb. We veel gezeild hebben en genoten van de zon, schitterende onderwater wereld en natuurlijk zeilen. Al met al een 25 jarige reis om nooit te vergeten. Groetjes en veel leesplezier, ReMonDySa.