Door Kruger park naar Hazyview - Hamilton Lodge - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu Door Kruger park naar Hazyview - Hamilton Lodge - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu

Door Kruger park naar Hazyview - Hamilton Lodge

Door: Rene Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Rene

16 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Hazyview

Dag van 16 juli 2015 - Door Kruger park naar Hazyview.

Wat is het eigenlijk bij ons normaal dat je de beschikking hebt over internet en dan ook nog met een bepaalde snelheid. Zodra we internet hebben zullen we alle nog niet geposte dagen op onze blog zetten. Ik heb in ieder geval wel de verslagen op mijn laptop bijgehouden, dus als we kunnen gaan we als een speer met verslagen plaatsen.

Voor vandaag, vanuit Tingala lodge zijn we vandaag door het Kruger park gereden richting Hazyview.
Het was wederom een fascinerende reis, in totaal hebben we 240 km door het Kruger park gereden en dat met een gangetje van 50 km per uur. Wederom veel verschillende dieren gespot en op ons gemak vanuit Phalaborwa richting Hazyview gereden. Door Greg werden we geattendeerd op een aantal hotspots waar we zeker moesten gaan kijken om dieren te spotten, maar hier zijn we bijna allemaal voorbij gereden vanwege de tijd:).
Het is heel mooi om te zien dat de natuur in het noorden van Kruger bijvoorbeeld meer van een ander soort huisvest dan zuidelijker. In het zuiden zagen we bijvoorbeeld veel meer Giraffen en Zebra’s en bestond de natuur meer uit vlaktes dan begroeiing. Voor de neushoorn moesten we ook meer naar het zuiden en die heeft Robbert aan het einde van de dag dan ook gespot en ons laten zien, zodat we ook deze van ons lijstje konden strepen! Daarna zijn we op ons gemak naar de uitgang van Kruger gereden. Het weer was weer schitterend, begonnen met ca. 7 tot 8Gr. in de ochtend en oplopend naar 28Gr overdag. Heel apart om mee te maken maar hoort bij Zuid Afrika.
Nadat we Krugerpark achter ons hadden gelaten, gingen we richting Hazyview. Dit was nog 26km naar de Lodge en op basis van wederom GPS coordinaten er naartoe getogen. En wederom klopte het, op het juiste moment werd Hamilton Parks en Country Lodge aangegeven en toen!!!!! Gelukkig een beter weggetje dan in Phalaborwa maar weer 2,3km de bush bush in en maar hopen dat aan het eind van de weg onze lodge was.
Gelukkig, schitterende locatie... afgelegen en we werden gastvrij ontvangen. En ohw ja, morgen hebben jullie een dag gamedrive he!!! Ja we kijken ernaar uit. Totdat de eigenaresse aangaf jullie worden om 5u in de ochtend opgehaald……….. Weet je wat toen volgde!!!!!!!! nou??? Na een lange dag rijden en best wel moe van de ervaringen en de reis, weinig goeds kan ik jullie zeggen.

Maar voordat we verder gaan, hadden we verrassing nummer twee van Dyanthe en Robbert te pakken. We hadden de Honeymoon sweet voor de komende 2 nachten en Sandjay ging bij zus en zwager op de kamer. In onze kamer stond ons wederom een enorm leuke verrassing te wachten. We werden met rozenbladeren verwelkomt en die waren netjes met “Mr” en “Mrs” neergelegd. Daarnaast nog een fles met heerlijk koude bubbels om gezamenlijk koud te maken.

In ieder geval nadat we ons lekker hadden opgefrist en overheerlijk gegeten, keuken is aan te bevelen, lekker op tijd het mandje in gegaan. Wekkertje om 4u in de ochtend gezet en lekker slapen. Morgen is de dag dat we HOPELIJK de Big 5 compleet gaan maken …. we hoeven alleen de leeuwen nog!!

• 20 Juli 2015 - 13:33

Yvonne:

Weer een mooi verhaal

Rene

Leuk dat je ons dagboek gaat volgen. Onder het mom belofte maakt schuld gaan we deze reis maken. Eens op een mooie dag heb ik tegen mijn dochter geroepen, als je moeder en ik 25 jaar getrouwd zijn gaan we naar Curacao. Waarom Curacao zou je zeggen??!! Toen ik 6 jaar oud was heb ik daar 3 jaar gewoond en neem ik mijn gezin mee alwaar ik 3 fantastische jaren heb gehad. Monique gaf aan als we dan toch aan de andere kant van de oceaan zitten, waarom dan niet gelijk Amerika meenemen. Zo gezegd zo gedaan. We starten in Orlando en zakken via de (BP-Oil)West kust naar de keys. We eindigen in Miami alwaar we het vliegtuig richting Curacao nemen. Op Curacao zullen we 2 weken verblijven alwaar we uitrusten van de 11 daagse reis door Florida en op Curacao veel willen bezichtigen van waar ik geleefd heb. We veel gezeild hebben en genoten van de zon, schitterende onderwater wereld en natuurlijk zeilen. Al met al een 25 jarige reis om nooit te vergeten. Groetjes en veel leesplezier, ReMonDySa.

Actief sinds 28 Juni 2010
Totaal aantal bezoekers 20236