vanuit Swaziland naar Bushbaby Lodge - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu vanuit Swaziland naar Bushbaby Lodge - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu

vanuit Swaziland naar Bushbaby Lodge

Door: Dyanthe Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Rene

19 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Hazyview

Dag van 19 juli - Uit Swaziland richting Bushbaby Lodge

Vanmorgen een beetje uitgeslapen (half 8) om te gaan ontbijten. We waren, net als bij het diner, de enige mensen in de zaal en ze hadden er enorm veel werk van gemaakt. Het was een heerlijk ontbijtje, met een privé kok die een eitje voor ons bakte of roerde. Op deze manier konden we goed beginnen aan de lange tocht die ons te wachten stond.

Je moet Swaziland op precies dezelfde manier uit als in … namelijk via stempels om toestemming te hebben om het land te verlaten en vervolgens weer nieuwe stempels om toestemming te hebben om Zuid - Afrika in de mogen. Al met al was het vandaag een betere ervaring dan gisteren. Sandjay moest ook hier z’n geboortecertificaat tonen…dat is dus wel een papier die echt nodig blijkt te zijn!

Tussen de middag even een broodje gehaald bij Wimpy (keten die hier enorm bekend is …) en toen onze weg vervolgd richting de Bushbaby Lodge. We hadden de coördinaten voor de lodge erin gezet, maar we begonnen steeds meer en meer te twijfelen naarmate de eindbestemming naderde. Verlaten weggetjes, zandpaden, kleine huisjes, locals en kinderen die hun behoefte langs de kant van de weg deden…Uiteindelijk was de navigatie de weg helemaal kwijt en toen hebben we het (onder protest van Monique en Dyanthe) gevraagd bij een huis. Die konden ons niet vertellen waar de lodge was, maar konden wel zeggen dat we helemaal terug moesten richting de hoofdweg.
Toen toch maar even gebeld naar het echtpaar waar we verblijven en ook zij kon ons niet vertellen waar we waren en bleef maar zeggen dat we op Road D49 uit moesten komen …. maar waar dat dan weer was ….

Uiteindelijk zijn we met coördinaten via Google Maps wel goed terechtgekomen en voordat we een echte blik op het park konden werpen, zijn we naar het Cheetah project geweest. In dit ‘park’ houden en onderhouden ze verschillende katachtigen die niet meer terug in de natuurlijke leefomgeving kunnen worden geplaatst. Ze proberen wel de jongen terug te zetten en die mogen dus ook niet gewend raken aan mensen. Het is een mooi programma en ze hopen op deze manier bepaalde uitstervende diersoorten weer meer kans te geven.

Terug op het park eens even goed rondgekeken en we zitten op een hele leuke plek. Met ons terrasje zitten we aan een park en daar lopen zebra’s, impala’s, nyala’s en andere antilopensoorten. Het is een heel leuk gezicht en we waren heerlijk van het uitzicht aan het genieten toen om 6 uur de stroom uitging..dit is iets dat ze vanuit de overheid doen om onderhoud te kunnen plegen aan de elektriciteitscentrales. We hebben heel gezellig van 6 tot 8 uur in het donker gezeten (en het is hier dan al ECHT donker!)…kaarsjes aan, zaklampen erbij, vuurtje gemaakt…wijntje, sigaretje, sigaartje, spelletje …. wij kwamen de tijd prima door met elkaar!

Om 8 uur konden we aan tafel en hebben wederom genoten van een heerlijke maaltijd … wederom was het ‘wat de pot schaft’ ….Ze kunnen hier echt heerlijk koken!

Nu bijna aan het einde van deze blog en gaan we lekker ons bedje in … morgenochtend vroeg op (7 uur ontbijt), want een druk programma: boottocht in St. Lucia om hippo’s en crocs te spotten en daarna nog een gamedrive om hopelijk nog een keer te kunnen genieten van veel wild!

Slaap lekker, dat gaan wij zeker doen in ons primitieve hutje!

Liefs van ons!

• 19 Juli 2015 - 23:54

Pa Ma Vermeulen:

Kinderen weer geweldige verslagen Pluim voor Ren'e we reizen voordelig mee.
    We zullen het zien met de fot's. Goede reis verder en genieten !!
    Liefs Pa Ma Opa Oma

• 20 Juli 2015 - 13:17

Pascale De Boer:

Rene, wat leuk om jullie avonturen mee te lezen!
    dit avontuur klonk wel ERRUG spannend....verdwaald in de bush van Afrika!
    Hoe vinden Robbert en Sandjay al dat lokale eten?? haha, dat zijn niet zo'n dare devils toch? wel stoer hoor, eten & slapen tussen de wilde dieren.
    geniet er nog lekker van. Wij gaan morgen op vakantie dus ik weet niet of ik dan nog mee kan genieten van jullie verhalen, maar voor nu in ieder geval dank voor het schrijven. Zo heb je zelf ook een mooi reisverslag voor later (voor de kleinkinderen hihi).

lieve groet uit Scheveningen!!!
    Pascale

Rene

Leuk dat je ons dagboek gaat volgen. Onder het mom belofte maakt schuld gaan we deze reis maken. Eens op een mooie dag heb ik tegen mijn dochter geroepen, als je moeder en ik 25 jaar getrouwd zijn gaan we naar Curacao. Waarom Curacao zou je zeggen??!! Toen ik 6 jaar oud was heb ik daar 3 jaar gewoond en neem ik mijn gezin mee alwaar ik 3 fantastische jaren heb gehad. Monique gaf aan als we dan toch aan de andere kant van de oceaan zitten, waarom dan niet gelijk Amerika meenemen. Zo gezegd zo gedaan. We starten in Orlando en zakken via de (BP-Oil)West kust naar de keys. We eindigen in Miami alwaar we het vliegtuig richting Curacao nemen. Op Curacao zullen we 2 weken verblijven alwaar we uitrusten van de 11 daagse reis door Florida en op Curacao veel willen bezichtigen van waar ik geleefd heb. We veel gezeild hebben en genoten van de zon, schitterende onderwater wereld en natuurlijk zeilen. Al met al een 25 jarige reis om nooit te vergeten. Groetjes en veel leesplezier, ReMonDySa.

Actief sinds 28 Juni 2010
Totaal aantal bezoekers 20235