Laatste dag Zuid-Afrika Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu Laatste dag Zuid-Afrika Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu

Laatste dag Zuid-Afrika Johannesburg

Door: Rene Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Rene

24 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Dag van 24 juli van Winterton naar Johannesburg.

Vandaag is het dan echt zover, ons laatste daagje Zuid-Afrika. Vanmorgen vroeg opgestaan en van een ruim gesorteerd ontbijtbuffet genoten. We hebben er heerlijk gegeten en daarna om 08:30u in de auto om de laatste 423km richting Johannesburg te rijden. Ipv ping ping ping ping, was het tol tol tol, tol en iedere keer konden we weer die flappen betalen. Gaat niet om grote bedragen maar wel regelmatig moeten stoppen om tol te betalen. Afijn, in iedere geval viel de reistijd mee maar we moesten onderweg natuurlijk koffie drinken, op zoek naar een shoppingmall en benzine tanken. Vwb de shoppingmall zat ik vandaag volledig in de meewerk stand hahaha, maar helaas zagen de enige ALLEMAAL te laat en reden we die voorbij. In de hoop er nog één te treffen. Helaas voor we het wisten reden we Johannesburg in en na een kleine rarigheid in de navigatie vonden we uiteindelijk het hotel. We zitten in The Aviator en dat zien we, ongeveer 500mtr voor onze deur stijgen de vliegtuigen op.

In ieder geval vanmiddag om 15:00u waren we na een kleine file in het hotel en hebben we vanmiddag de auto ingeleverd. Ook dit ging allemaal vlotjes. Op de luchthaven nog even rondgekeken en broodje gehaald dat we zojuist hebben genuttigd in de kamer.

Het was weer een enerverende dag en ondanks het feit dat de Afrikaanse wegen me absoluut niet zijn tegengevallen was het toch spannend om Johannesburg in te rijden.

Voor nu gaan we Zuid Afrika afsluiten en op naar ons volgend avontuur: Mauritius. We zijn heel benieuwd zowel naar het eiland als het huis en de temperatuur op het eiland. Ondanks dat het overdag redelijk was waren de avonden toch wel frisjes.

Welterusten en tot gauw.

• 26 Juli 2015 - 18:01

Gerrie:

We hebben genoten van alle verhalen en belevenissen van jullie avontuur in Zuid-Afrika. We kwamen veel herkenbare momenten tegen, heerlijk om dat op deze manier weer mee te maken. Voor jullie staat er nu een heerlijke "bounty-eiland" week op het programma. Super! Genieten! We spreken elkaar snel, ben heel benieuwd naar jullie safari-belevenissen! Dikke kus van ons!

Rene

Leuk dat je ons dagboek gaat volgen. Onder het mom belofte maakt schuld gaan we deze reis maken. Eens op een mooie dag heb ik tegen mijn dochter geroepen, als je moeder en ik 25 jaar getrouwd zijn gaan we naar Curacao. Waarom Curacao zou je zeggen??!! Toen ik 6 jaar oud was heb ik daar 3 jaar gewoond en neem ik mijn gezin mee alwaar ik 3 fantastische jaren heb gehad. Monique gaf aan als we dan toch aan de andere kant van de oceaan zitten, waarom dan niet gelijk Amerika meenemen. Zo gezegd zo gedaan. We starten in Orlando en zakken via de (BP-Oil)West kust naar de keys. We eindigen in Miami alwaar we het vliegtuig richting Curacao nemen. Op Curacao zullen we 2 weken verblijven alwaar we uitrusten van de 11 daagse reis door Florida en op Curacao veel willen bezichtigen van waar ik geleefd heb. We veel gezeild hebben en genoten van de zon, schitterende onderwater wereld en natuurlijk zeilen. Al met al een 25 jarige reis om nooit te vergeten. Groetjes en veel leesplezier, ReMonDySa.

Actief sinds 28 Juni 2010
Totaal aantal bezoekers 20323