WANT.... Privé kok in de villa - Reisverslag uit Grand Baie, Mauritius van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu WANT.... Privé kok in de villa - Reisverslag uit Grand Baie, Mauritius van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu

WANT.... Privé kok in de villa

Door: Rene Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Rene

27 Juli 2015 | Mauritius, Grand Baie

Gisterenochtend opgestaan en wat gebeurd, zoals gisteren in de blog al begonnen het regent in Mauritius. De plannen voor vandaag maar onder het nuttigen van ontbijt gaan maken, in de miezer in ieder geval brood gaan halen en dan heb je zo iets wat gaan we verder op dit eiland doen......
Dan maar een auto huren, zo gezegd zo gedaan en gisteren voor 3 dagen een auto gehuurd. Eentje waar we net met z'n vijven in kunnen maar dat mag de pret niet drukken. We hadden nog maar net de auto en wat gebeurd wolkendek breekt open en de zon schijnt gelijk een pit in de grond. In de auto richting de shoppingmall gereden en daar beetje brandstof getankt en even rondgekeken. De dames konden het winkelen niet zo vatten en maar doorgereden naar Grand Baie. Uiteindelijk op een Zuid-Afrikaans weggetje uitgekomen waar je eigenlijk met je eigen auto niet wil rijden........ Maar een mooi strand, geweldig, schitterende foto's gemaakt en heerlijk even in de zon liggen bakken. Daarna lekker terug naar de villa en daar werden de voorbereidingen voor ons diner al getroffen.

Omdat we op tijd waren hadden pa en zoon nog even een krachtmeting in het zwembad en ons zoontje verloor nog van pa... Hij lag in ieder geval eerder in het zwembad dan zijn vader en tja we rusten niet eerder als dat pa natuurlijk ook in het zwembad lag. Heerlijk tot bijna zonsondergang langs het zwembad gelegen en na een heerlijke douche werd ons medegedeeld dat de ouwelui voorlopig niet naar beneden mochten. Verbannen van de begane grond en verplicht op de eerste etage blijven hangen omdat beneden de voorbereidingen getroffen werden voor ons feestmaal. Uiteindelijk onder veel hilariteit stonden Dyanthe en Robbert aan de andere kant van het zwembad met een big smile van het word leuk en het overtreft al onze verwachtingen. En wij, watertandend boven op het balkon alleen maar konden inbeelden wat er beneden gebeurde. Uiteindelijk na een klein uurtje mochten pa en ma dan uiteindelijk naar beneden. De tafel was mooi gedekt en voorzien van allerlei lokale soorten bladeren, geen roze bladeren :-). In ieder geval hadden ze hun best gedaan en zijn we om 19:00u aan tafel gegaan voor het aperatief.
Eerste gang:
Apèratief waren overheerlijk vegetarische snacks en kleine hapjes broodje met een toefje vis van Merlijn. Overheerlijk en daar hoort natuurlijk een soort Moquito bij. Alleen al bij die eerste ronde hakte het promillage er heerlijk in.
Tweede gang:
Gamba met een overheerlijke salade schitterend opgediend en smaakte overheerlijk. Bij deze gang werd witte wijn geserveerd en naast de Moquito ging het steeds beter met de drank. Fles één bij gang twee was een feit, hatjikideee.........
Derde gang:
Hoofdgerecht was een overheerlijk moot Merlijn, nog nooit gegeten maar zeker de moeite waard om nogmaals op je bord geserveerd te krijgen (begrijpen jullie de hint!!!!). Opgediend met een moes van zoete aardappels en een overheerlijke zachte saus. En natuurlijk hort bij vis een andere soort witte wijn, de vis smelt op de tong en de wijn gleed zonder tegenstribbelen naar binnen. Fles twee bij de derde gang was een feit. Gelukkig hoefde we de deur niet meer uit en zelfs Sandjay heeft voor de gezelligheid één klein glaasje meegedronken.
Vierde gang:
Toetje van verse vruchten met een toefje vanille ijs. Overheerlijk en we hadden wel gevraagd na het hoofdgerecht een half uurtje te wachten alvorens ons aan deze gang te wagen. Na het nuttigen van het toetje voelden we dit als overheerlijke afsluiting van dit feestmaal. In ieder geval werd Dyanthe nog even naar de keuken geroepen en naar verluid (hoorden we achteraf) werd door de kok gevraagd hoe lang we getrouwd zijn. Bijna dertig jaar vertelde Dyanthe trots en de reactie an de kok was, maar zoveel kaarsjes heb ik niet.......
Vijfde gang:
De dichtklapper van de avond een overheerlijke chocolade taart met x-aantal kaarsje (zal het op de foto moeten terugtellen) en koffie.
We hebben super genoten van dit feestmaal en ook deze verrassing is achter onze rug om geregeld. Denk je ontspannen op vakantie te gaan en alles in een draaiboek te hebben maar geweldig dit soort verrassingen. Dyanthe en Robbert super bedankt.

Na dit feestmaal ging ook bij ons letterlijk het kaarsje uit en zijn we lekker gaan slapen. Morgen een nieuwe dag en weer op tijd op voor een catamaran tocht in het noorden van Mauritius.

Tags: Feestmaal, Kok

Rene

Leuk dat je ons dagboek gaat volgen. Onder het mom belofte maakt schuld gaan we deze reis maken. Eens op een mooie dag heb ik tegen mijn dochter geroepen, als je moeder en ik 25 jaar getrouwd zijn gaan we naar Curacao. Waarom Curacao zou je zeggen??!! Toen ik 6 jaar oud was heb ik daar 3 jaar gewoond en neem ik mijn gezin mee alwaar ik 3 fantastische jaren heb gehad. Monique gaf aan als we dan toch aan de andere kant van de oceaan zitten, waarom dan niet gelijk Amerika meenemen. Zo gezegd zo gedaan. We starten in Orlando en zakken via de (BP-Oil)West kust naar de keys. We eindigen in Miami alwaar we het vliegtuig richting Curacao nemen. Op Curacao zullen we 2 weken verblijven alwaar we uitrusten van de 11 daagse reis door Florida en op Curacao veel willen bezichtigen van waar ik geleefd heb. We veel gezeild hebben en genoten van de zon, schitterende onderwater wereld en natuurlijk zeilen. Al met al een 25 jarige reis om nooit te vergeten. Groetjes en veel leesplezier, ReMonDySa.

Actief sinds 28 Juni 2010
Totaal aantal bezoekers 20313