Catamaran - it's raining in Mauritius - Reisverslag uit Grand Baie, Mauritius van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu Catamaran - it's raining in Mauritius - Reisverslag uit Grand Baie, Mauritius van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu

Catamaran - it's raining in Mauritius

Door: Monique en Dyanthe

Blijf op de hoogte en volg Rene

28 Juli 2015 | Mauritius, Grand Baie

Goedenavond allemaal..
Inmiddels zitten we aangekleed en klaar om richting het diner te gaan, want we hebben vandaag weer echt een top dag gehad! Vanmorgen opgestaan met een strakblauwe hemel en vandaag dus ook een heerlijke dag gehad. Een dag vol ontspanning op het strand en bij ons eigen zwembad, maar daarover later meer. Want we willen jullie natuurlijk heel graag vertellen over ons avontuur gisteren op de catamaran....

Wekker gezet, vroeg voor vakantiebegrippen, en snel ontbeten. We stonden vandaag op met Nederlands weer ... bewolking, regen en het was geen tropisch buitje .. of misschien wel, maar dan een tropisch buitje die een dag duurde .... bleek later!
Vervolgens toch in ons autootje (hyundai I10, past net) richting het strand waar we opgewacht werden door Yves, de eigenaar van de catamaran. De catamaran hadden we privé kunnen boeken en dat was natuurlijk geweldig. We hadden al behoorlijk zitten fantaseren ... heel de dag op zee, barretje met heerlijke drankjes, zomers muziekje (let's go to the sun), bbq hing al aan de buitenreling, dek voorop waar wij als dekdellen konden liggen en we gingen hier eens heerlijk een hele dag van gaan genieten...
Op de afgesproken plek vroegen wij ons af wanneer die zon nou ging komen en dit vroegen we dan ook veelvuldig aan Yves.. hij was erg optimistisch en we moesten onze fingers crossed houden en dan kwam het allemaal goed! Rond een uur of half 10 - 10 uur zou de wind de boel wel openwaaien en dan zou onze fantasie werkelijkheid worden .... okeeeee dat moesten we dan maar geloven, want voor nu was het nog steeds regen ... regen .... regen en o ja, geen wind :)!

Nadat we zo ongeveer een uurtje op het achterdek hadden zitten bibberen van de kou, omdat je eigenlijk niet droog kon zitten op de catamaran .. vroegen de kapitein en de barman zich af waar dat eiland ook alweer ergens was waar we heen gingen varen ... Hebben jullie dan een beetje een idee hoe mistig en vies het weer was?
Voor hun was het ook niet echt lekker en nadat de regenjassen tevoorschijn waren gehaald, vroegen ze ons of we het erg zouden vinden om terug te keren. Er was vandaag te weinig wind en het ging echt niet meer opklaren.
Dit vonden we natuurlijk niet erg, want wij waren inmiddels ook wel klaar met dit weer op zee ..

Weer een uurtje terug gevaren en aan de kade stond Yves ons al op te wachten. Hij gaf ons de schuld, want wij hadden zeker dat 'fingers crossed' niet goed begrepen en niet goed gedaan ... haha!
Hij stond heel netjes met het geld klaar, want we hoefden dit niet te betalen en we hebben besloten om het vrijdag nog een keer te proberen. Ze geven goed weer op en jullie snappen natuurlijk wel dat wij hier nu met onze vingers continue 'gecrossed' rondlopen!

Morgen hebben we nog een tour rond het eiland, want het schijnt dat er een heleboel moois is. We hebben zo nu en dan al wat mooie dingen mogen bewonderen (zee, strand, zon, palmbomen en cultuur), maar we zijn erg benieuwd naar alle andere dingen. We gaan op pad met Arvin, onze taxichauffeur die ons ook al hierheen bracht vanaf het vliegveld. We laten ons verrassen! Daarover horen jullie later meer...

Vandaag bij Trou aux Biches (wordt door ons anders uitgesproken dan zou moeten haha) op het strand gelegen! Mooi wit strand, nog mooiere zee en een lekker zonnetje. Lekker actief geweest met een balletje en ons beach ball setje en rond de middag terug richting het huis gereden. We wilden heel graag een kopje koffie en inmiddels hebben we hiervoor een goed tentje gevonden. Daar aangekomen vertelde hij ons meteen dat hij geen koffie had, want ze hadden de elektriciteit afgesloten. Iets wat ons niet geheel onbekend was na Zuid - Afrika..
Helaas geen koffie, dus maar bij de bakker broodjes gehaald en onze eigen lunch in elkaar gedraaid. Was erg lekker, maar nog steeds geen koffie .....
Robbert en Sandjay na de lunch aan de slag gegaan om voor ons heerlijke cocktails te maken en na een tijdje kregen we heel feestelijk mojito's voorgeschoteld! Enorm genieten zo langs de rand van het zwembad met een boekje erbij! Beter dan koffie ......:)

Voor nu ... werk ze nog even als je nog niet bent afgesloten, eet smakelijk voor straks en misschien is het een idee als jullie ook dat met je vingers doen ... want we hebben gehoord dat het weer in Nederland ook niet al te best is!

Liefs!!

Rene

Leuk dat je ons dagboek gaat volgen. Onder het mom belofte maakt schuld gaan we deze reis maken. Eens op een mooie dag heb ik tegen mijn dochter geroepen, als je moeder en ik 25 jaar getrouwd zijn gaan we naar Curacao. Waarom Curacao zou je zeggen??!! Toen ik 6 jaar oud was heb ik daar 3 jaar gewoond en neem ik mijn gezin mee alwaar ik 3 fantastische jaren heb gehad. Monique gaf aan als we dan toch aan de andere kant van de oceaan zitten, waarom dan niet gelijk Amerika meenemen. Zo gezegd zo gedaan. We starten in Orlando en zakken via de (BP-Oil)West kust naar de keys. We eindigen in Miami alwaar we het vliegtuig richting Curacao nemen. Op Curacao zullen we 2 weken verblijven alwaar we uitrusten van de 11 daagse reis door Florida en op Curacao veel willen bezichtigen van waar ik geleefd heb. We veel gezeild hebben en genoten van de zon, schitterende onderwater wereld en natuurlijk zeilen. Al met al een 25 jarige reis om nooit te vergeten. Groetjes en veel leesplezier, ReMonDySa.