Dag gamedrive door Kruger park vanuit Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu Dag gamedrive door Kruger park vanuit Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu

Dag gamedrive door Kruger park vanuit Hazyview

Door: Rene Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Rene

17 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Hazyview

Dag van 17 juli - Dag gamedrive door Kruger vanuit Hazyview.

In ieder geval met Robbert en Dyanthe afgesproken dat we elkaar even bellen om 04:30u, dan weten we in ieder geval zeker dat we wakker zijn. Kamers lagen net iets te ver uit elkaar om elkaar toe te schreeuwen, al wakker!!!
In ieder geval was het advies warm kleden, want in de ochtend is het errughhh koud maar later op de dag zou de temperatuur stijgen. In alle opzichten……..
De landrover waar we mee opgehaald werden was een luxere dan die in Phalaborwa, was in de ochtend niet geheel open en daardoor toch iets minder koud. Derk was onze ranger voor vandaag en natuurlijk de ervaringen uitwisselen van wat we zoal in Zuid-Afrika al gezien en gedaan hebben. Wij duidelijk aangegeven dat we al heel veel gezien hebben…. behalve de leeuwen. Nadat we nog een stel uit down under hadden opgehaald en een jongen van Sandjay’s leeftijd zijn we richting Kruger getogen.
Onze Derk had een 27mc bakkie en dat was soms niet zo leuk door al het geklets, maar hierdoor hebben we wel snel heel dichtbij een Neushoorn gespot... en en en en: de leeuwen. Zodra koning leeuw zich ook maar eventjes toont heb je een opstopping in het Krugerpark. Waar de auto’s ineens vandaan kwamen wil je niet weten en dan is het echt afrikaans of antilliaans rijden. Maakt niet uit waar je staat als ik die leeuwen maar kan zien. In ieder geval zeker 20 minuten op de uitkijk gestaan en vervolgens eerste leeuw met spelende welpjes gespot. Was echt geweldig om te zien. Daarna nog kris kras door Kruger gereden en over het 27mc bakkie gehoord waar opnieuw leeuwen te zien waren. Dit keer beter dan de eerste keer, maar op een weggetje dat ik met eigen auto niet zo snel zou nemen. In ieder geval zaten we goed in de 4wheel drive en hebben schitterende foto’s van de leeuwen gemaakt.
Wat verschrikkelijk interessant is, zijn de verhalen van de rangers over wat de dieren doen en hoe ze leven. Mannetjes olifanten op leeftijd worden verstoten uit de kudde, leeuwen die in de zon liggen loeren op een prooi want rusten doen ze in de schaduw. Hyena’s graven het liefst een hol onder de asfaltweg en nog veel meer.

In ieder geval na een erg lange dag vol met nieuwe ervaringen terug naar Hamilton lodge en daar wederom heerlijk gegeten. Je maakt wat mee op zo’n vakantie, er zaten nog meer nederlanders in Hamilton en ze gingen stuk voor stuk richting Swaziland. Het was gezellig tot 1 van de gasten zei: hebben jullie ook een permit voor de auto geregeld om Swaziland in te rijden. De een gaf aan ja, uiteindelijk een faxbericht en wij uhhhh nee is niet gezegd en niet aangegeven. Paniek sloeg niet toe maar toch maar even naar de eigenaar van Hamilton, Kurt, gelopen. Omdat onze auto via First gehuurd is gaf hij aan, geen probleem... ik bel morgenochtend even voor jullie en op de weg naar Swaziland komen jullie langs Nelspruit en dan kunnen jullie die permit ophalen. Was in ieder geval een geruststelling en door alle vermoeidheid/ervaringen van die dag hadden we korte lontjes en zijn we daarom maar vroeg naar bed getogen. Monique had graag nog een borrel gedronken, maar ik wilde eigenlijk lekker bijslapen. Idem voor Robbert en Dyanthe.

Rene

Leuk dat je ons dagboek gaat volgen. Onder het mom belofte maakt schuld gaan we deze reis maken. Eens op een mooie dag heb ik tegen mijn dochter geroepen, als je moeder en ik 25 jaar getrouwd zijn gaan we naar Curacao. Waarom Curacao zou je zeggen??!! Toen ik 6 jaar oud was heb ik daar 3 jaar gewoond en neem ik mijn gezin mee alwaar ik 3 fantastische jaren heb gehad. Monique gaf aan als we dan toch aan de andere kant van de oceaan zitten, waarom dan niet gelijk Amerika meenemen. Zo gezegd zo gedaan. We starten in Orlando en zakken via de (BP-Oil)West kust naar de keys. We eindigen in Miami alwaar we het vliegtuig richting Curacao nemen. Op Curacao zullen we 2 weken verblijven alwaar we uitrusten van de 11 daagse reis door Florida en op Curacao veel willen bezichtigen van waar ik geleefd heb. We veel gezeild hebben en genoten van de zon, schitterende onderwater wereld en natuurlijk zeilen. Al met al een 25 jarige reis om nooit te vergeten. Groetjes en veel leesplezier, ReMonDySa.

Actief sinds 28 Juni 2010
Totaal aantal bezoekers 20326