Van Pilgrims Rest naar Phalaborwa Tingala Lodge - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu Van Pilgrims Rest naar Phalaborwa Tingala Lodge - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu

Van Pilgrims Rest naar Phalaborwa Tingala Lodge

Door: Rene Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Rene

14 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hierbij een kort verslag van de tour van vandaag.

Vannacht hebben we niet zo lekker geslapen, was meer het gevoel dan dat het echt een aanleiding voor was. We zaten in Pelgrims Rest en was een verschrikkelijk oud mijn werkers plaatsje. Terug in de tijd zo'n 300-400 jaar. Bij het opstaan vanmorgen was het errughh mistig en dat hebben we geweten. In eerste instantie naar God window gereden en was te mistig om ook maar iets te zien. Omgekeerd en terug gereden, 10 km verder de volgende poging en de heer was ons niet goed gezind en het bleef mistig.
Vanuit daar door gereden naar Phalwborwa, en wat denk je rij ik in Nederland al heel lang boete vrij heb ik hier een corrupte prent te pakken. Verhaal hoor je nog wel maar was Euro40 lichter zonder bon ;-) en dan had ik korting gekregen op mijn bekeuring.
Was al aangegeven dat ze veel met laser apparaten staan te controleren maar ik was dit keer de sjaak!!!
Uiteindelijk mocht het de pret niet drukken en verder gereden richting Hoedspruit onderweg nog de nodige bezienswaardigheden gezien, de drie rondavels. Drie bergtoppen door natuurschoon uitgesloten. Onderweg via Blyde river canyon doorgereden, adembenemend uitzicht en schitterende potholls gezien. Foto's houden jullie tegoed......

Het mooiste komt nog, we hebben de bitch van de dag award in eerste instantie aan Sandjay uitgedeeld. Maar Dyanthe zou Dyanthe niet zijn als ze hem toch weer naar zich had toegetrokken.

In ieder geval onderweg naar Tingala auto afgetankt en hapje gegeten en dan op gps coordinaten op zoek naar Tingala Lodge. We reden in Phalaborwa en op eens stopt de weg, we moesten een onbekend terrein op maar de gps coordinaten gaven aan nog 2,5 km. Dus, weg uitgereden en gelukkig op bestemming uitgekomen in de middle of nowhere en geweldig hier. Onze gastheer Graig is een super aardige vent en heel gastvrij. Op 20 minuten voor vijf kregen we van Dyanthe en Robbert te horen om 17u klaar staan. Ohw en nu / dan!!!!
We zijn met een range rover stukje wildpark in gereden en op een open plek gekeken naar bewolkte zonsondergang en we werden verrast met champagne. Geweldig om daar in alle stilte te staan en te drinken op ons dertig jaar gegeven door Dyanthe en Robbert. Was echt een geweldige verrassing en ze zeggen dat ons nog meer te wachten staat. We laten ons verrassen en hebben het prima naar ons zin.

Net heerlijk gegeten en zitten nu buiten bij een kampvuur met een andere nederlandse gasten. Erg gezellig en we gaan morgenavond met hun een evening gamedrive doen. Er zitten enorme lampen in die range rover en schijnt dat je in de avond meeste leeuwen kunt spotten.

Morgen blijven we dus in Tingale en zullen we laat verslag doen van onze eerste kruger park ervaringen.

Voor nu wel te rusten en foto's komen nog maar voor alsnog lukt het niet.

Groetjes van,
Monique en Dyanthe,
Sandjay, Robbert en Rene.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Leuk dat je ons dagboek gaat volgen. Onder het mom belofte maakt schuld gaan we deze reis maken. Eens op een mooie dag heb ik tegen mijn dochter geroepen, als je moeder en ik 25 jaar getrouwd zijn gaan we naar Curacao. Waarom Curacao zou je zeggen??!! Toen ik 6 jaar oud was heb ik daar 3 jaar gewoond en neem ik mijn gezin mee alwaar ik 3 fantastische jaren heb gehad. Monique gaf aan als we dan toch aan de andere kant van de oceaan zitten, waarom dan niet gelijk Amerika meenemen. Zo gezegd zo gedaan. We starten in Orlando en zakken via de (BP-Oil)West kust naar de keys. We eindigen in Miami alwaar we het vliegtuig richting Curacao nemen. Op Curacao zullen we 2 weken verblijven alwaar we uitrusten van de 11 daagse reis door Florida en op Curacao veel willen bezichtigen van waar ik geleefd heb. We veel gezeild hebben en genoten van de zon, schitterende onderwater wereld en natuurlijk zeilen. Al met al een 25 jarige reis om nooit te vergeten. Groetjes en veel leesplezier, ReMonDySa.

Actief sinds 28 Juni 2010
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 20315

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 02 Augustus 2015

30 jaar getrouwd, Zuid Afrika en Mauritius

22 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Thailand 2012

12 Juli 2010 - 06 Augustus 2010

25 jaar getrouwd, Florida en Curacao

Landen bezocht: