Op weg naar een oud dorpje - Pilgrim's Rest - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu Op weg naar een oud dorpje - Pilgrim's Rest - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu

Op weg naar een oud dorpje - Pilgrim's Rest

Door: Dyanthe

Blijf op de hoogte en volg Rene

13 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Graskop

Hey allemaal,
Vannacht kennis kunnen maken met Zuid - Afrika! Ik had het heerlijk warm, want ik had alle dekens.....Robbert had het hierdoor alleen heel erg koud!! We konden dus gelijk wennen aan de heerlijke Zuid - Afrikaanse temperaturen ....

Gisterenavond heerlijk gegeten en gedronken...flesje wijn, water, frisdrank, vlees, quesadillas en dat voor ongeveer 50 euro! Het levensonderhoud is hier heel anders qua kosten!

Vanmorgen ontbeten bij de auto met broodjes en pindakaas om vervolgens onze weg te vervolgen via een deel van de Panorama route.
We zijn begonnen met rijden richting de Sudwala Caves. Dit was een bijzondere belevenis! In miljoenen jaren is hier een prachtig stuk natuur ontstaan en het ontstaat nog steeds, dus het is allemaal heel anders als we hier over miljoenen jaren nog eens komen:)!

Na de Caves zijn we richting de Mac Mac Falls gereden..natuurlijk liep het pad hier naartoe door allerlei stalletjes met heel veel spulletjes, want dat is zo'n beetje de standaard hier!
Een klein stukje lopen, gaf ons een prachtig uitzicht op de waterval!

Daarna nog een klein stukje doorgereden om bij ons hotel aan te komen. Wat een ouderwets plaatsje is dit! De gordijnen zijn vol met bloemetjes, er staat een badkuip en er liggen ouderwetse kleedjes..maar het is een grappig gezicht!
Er liepen vanmiddag aapjes langs de weg en nu in het plaatsje lopen de aapjes over straat .. heel bijzonder en zo hebben we ons eerste wild al gespot!

Het is hier wel enorm wennen...zodra je je omdraait, gebeurt er van alles! Je auto wordt gewassen (beter dan de wasstraat), er wordt aangewezen waar je mag parkeren met de auto....ze willen hier natuurlijk wel een fooi voor! We worden daar nu al best wel moe van en we zijn nog maar 2 dagen op weg haha!

Verder heeft Sandjay awards geïntroduceerd en is hij enorm aan het uitdelen .... Ik heb bijvoorbeeld al 2 keer de Bitch - van - de - dag - award gewonnen en aangezien jullie me allemaal goed kennen, snappen jullie dat ik ook heel verbaasd was .... ;)!
De awards mogen overigens niet aan hem worden gegeven...anders had hij er zelf ook al een aantal op z'n naam mogen schrijven!

We doen nog een laatste biertje / fantaatje in de 'woonkamer' van het hotel en dan gaan we lekker slapen! Morgen vervolgen we de Panorama route met, als het goed is, mooie uitzichtpunten!

  • 15 Juli 2015 - 09:53

    Yvonne De Ruiter:

    Is super om de reis een beetje mee te beleven op deze manier. Geniet
    allemaal met volle teugen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Leuk dat je ons dagboek gaat volgen. Onder het mom belofte maakt schuld gaan we deze reis maken. Eens op een mooie dag heb ik tegen mijn dochter geroepen, als je moeder en ik 25 jaar getrouwd zijn gaan we naar Curacao. Waarom Curacao zou je zeggen??!! Toen ik 6 jaar oud was heb ik daar 3 jaar gewoond en neem ik mijn gezin mee alwaar ik 3 fantastische jaren heb gehad. Monique gaf aan als we dan toch aan de andere kant van de oceaan zitten, waarom dan niet gelijk Amerika meenemen. Zo gezegd zo gedaan. We starten in Orlando en zakken via de (BP-Oil)West kust naar de keys. We eindigen in Miami alwaar we het vliegtuig richting Curacao nemen. Op Curacao zullen we 2 weken verblijven alwaar we uitrusten van de 11 daagse reis door Florida en op Curacao veel willen bezichtigen van waar ik geleefd heb. We veel gezeild hebben en genoten van de zon, schitterende onderwater wereld en natuurlijk zeilen. Al met al een 25 jarige reis om nooit te vergeten. Groetjes en veel leesplezier, ReMonDySa.

Actief sinds 28 Juni 2010
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 20322

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 02 Augustus 2015

30 jaar getrouwd, Zuid Afrika en Mauritius

22 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Thailand 2012

12 Juli 2010 - 06 Augustus 2010

25 jaar getrouwd, Florida en Curacao

Landen bezocht: