St. Lucia Hippo en Croc spotten / avond gamedrive - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu St. Lucia Hippo en Croc spotten / avond gamedrive - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu

St. Lucia Hippo en Croc spotten / avond gamedrive

Door: Rene Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Rene

20 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Goedenavond allen,

Nu we de mogelijkheid van internet hebben er maar even volledig gebruik van maken. Morgen laatste daagje in Bushbaby Lodge en dan door naar Drakensberg. Leuke ontwikkelingen tot nu toe en een geweldige vakantie.

Vanmorgen met veel gekraak en gepiep toch maar weer om 06:15u uit bed want we moesten om 7u ontbijten. Vanmorgen stond Hippo's (nijlpaarden) en krokodillen spotten op het programma. En dat moest in St. Lucia en dit was ongeveer 45 minuten rijden. In ieder geval was iedereen op tijd en lekker ontbeten. Daarna auto in en richting St. ZA aandeed maar een beetje een toeristisch gevoel gaf.
In ieder geval voor de brug van St. Lucia links lagen een aantal boten om de rivier af te varen. Was leuk om de dieren in hun eigen leefomgeving te zien. Naast de hippo's hebben we gelukkig ook nog wat krokodillen gespot en visarenden. Eentje was a/h jagen en pakte vlak voor onze ogen een vis uit het water. Hoop dat ik het met de camera heb kunnen vastleggen, die beesten vertellen niet wat ze van plan zijn en ineens had ie een vis in zijn poten. Slecht scenario maar wel schitterend om te zien. Na het boottochtje naar St. Lucia gegaan om te kijken of we nog een walvisspotboottochtje (scrabble woord) konden maken. Helaas ging dat niet lukken, maar misschien op Mauritius.

In ieder geval in de middag hebben we een middag gamedrive gedaan en kijken of het ons nogmaals gaat lukken om de big 5 te spotten. Helaas het was vanavond Rhino avond, maakt niet uit waar we keken maar overal neushoorns en verder weinig aan wilds gezien. Moet wel zeggen dat in dit park het landschap erg ruig en mooi was. Totaal niet te vergelijken met het Krugerpark. En als de wegen in Kruger net zo waren als vandaag dan hadden we eergisteren lang onderweg geweest. Slecht wegen, veel potholes (gaten) en nauwelijks asfalt.

In ieder geval afgesloten met een heerlijk diner in het restaurant en nog na in totaal nog wat rosé te hebben verwerkt staan we nu op punt lekker te gaan slapen. Morgen een relax daagje, rond 9u ontbijten en om 11:30u naar schooltje.

Morgen het vervolg over onze belevenissen in Bushbaby en voor nu wil ik nog wel even meegegeven dat het uitzicht vanaf ons terras sensationeel is. Op nog geen 50 meter staan impala's, zebra's en nog meer wild voor onze neus. Geweldig om mee te maken.

Welterusten en tot snel aan iedereen van ons.

Tags: St. Lucia

Rene

Leuk dat je ons dagboek gaat volgen. Onder het mom belofte maakt schuld gaan we deze reis maken. Eens op een mooie dag heb ik tegen mijn dochter geroepen, als je moeder en ik 25 jaar getrouwd zijn gaan we naar Curacao. Waarom Curacao zou je zeggen??!! Toen ik 6 jaar oud was heb ik daar 3 jaar gewoond en neem ik mijn gezin mee alwaar ik 3 fantastische jaren heb gehad. Monique gaf aan als we dan toch aan de andere kant van de oceaan zitten, waarom dan niet gelijk Amerika meenemen. Zo gezegd zo gedaan. We starten in Orlando en zakken via de (BP-Oil)West kust naar de keys. We eindigen in Miami alwaar we het vliegtuig richting Curacao nemen. Op Curacao zullen we 2 weken verblijven alwaar we uitrusten van de 11 daagse reis door Florida en op Curacao veel willen bezichtigen van waar ik geleefd heb. We veel gezeild hebben en genoten van de zon, schitterende onderwater wereld en natuurlijk zeilen. Al met al een 25 jarige reis om nooit te vergeten. Groetjes en veel leesplezier, ReMonDySa.

Actief sinds 28 Juni 2010
Totaal aantal bezoekers 20314