Schooltje en lui wezen - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu Schooltje en lui wezen - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu

Schooltje en lui wezen

Door: Dyanthe Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Rene

21 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Dag van 21 juli - schooltje + relaxen

Vanmorgen lekker uitgeslapen en rustig aan ontbeten. Er stond vandaag iets bijzonders op de planning, want we gingen een basisschool bezoeken. Erg benieuwd naar hoe het hier is.. hoe krijgen de kinderen les, hoe zien de lokalen eruit etc.

Om half 12 werden we verwacht bij de principal..een fors uitziende man met een paars overhemd en een hele vriendelijke gezichtsuitdrukking. Hij heette ons meer dan welkom en begon gelijk vol trots te vertellen over de school. Ik kon wat ervaringen met hem uitwisselen en het is bizar hoe veel het van elkaar verschilt. Een paar voorbeelden:
Er zitten gerust 50-70 kinderen in 1 klas (lokaal)…Dat is bij ons maximaal rond de 30 en dan is het vol!!
Geen computers
geen kasten
met z’n 2tjes aan een tafeltje
geen laatjes
veel kapotte, lekke en oud uitziende gebouwen
Ik heb m’n ogen uitgekeken en gezien hoe het ook anders kan en hoe gezegend we zijn met de manier van lesgeven en de materialen die we tot onze beschikking hebben.

Maar, ondanks het leven dat sommige kinderen hier hebben, waren ze allemaal super enthousiast en zwaaiden en lachten ze heel de tijd naar ons! Veel kinderen worden gevoed door de school, omdat ze anders waarschijnlijk geen eten krijgen .. ook zoiets wat voor ons niet te bevatten is!

Het was een unieke ervaring en nadat we wat cadeautjes hadden achtergelaten, zijn we weer teruggereden naar onze lodge. Hier lekker met een wijntje, een vuurtje en een goed boek/spelletje gezeten en eindelijk een keer een middag niks gedaan :)!

  • 31 Januari 2016 - 21:57

    Petra:

    Wat een leuke reisverslagen zeg! Wij gaan in juli naar ZA en met veel plezier lees ik jullie belevenissen. Omdat wij met drie kinderen gaan ( 9-11-13 jaar) lijkt het mij super leuk om ook een schooltje te bezoeken. Zou je mij kunnen informeren over waar jullie het schooltje hebben bezocht en hoe jullie het bezoek hebben geregeld?

    Groetjes, Petra

Tags: schooltje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Leuk dat je ons dagboek gaat volgen. Onder het mom belofte maakt schuld gaan we deze reis maken. Eens op een mooie dag heb ik tegen mijn dochter geroepen, als je moeder en ik 25 jaar getrouwd zijn gaan we naar Curacao. Waarom Curacao zou je zeggen??!! Toen ik 6 jaar oud was heb ik daar 3 jaar gewoond en neem ik mijn gezin mee alwaar ik 3 fantastische jaren heb gehad. Monique gaf aan als we dan toch aan de andere kant van de oceaan zitten, waarom dan niet gelijk Amerika meenemen. Zo gezegd zo gedaan. We starten in Orlando en zakken via de (BP-Oil)West kust naar de keys. We eindigen in Miami alwaar we het vliegtuig richting Curacao nemen. Op Curacao zullen we 2 weken verblijven alwaar we uitrusten van de 11 daagse reis door Florida en op Curacao veel willen bezichtigen van waar ik geleefd heb. We veel gezeild hebben en genoten van de zon, schitterende onderwater wereld en natuurlijk zeilen. Al met al een 25 jarige reis om nooit te vergeten. Groetjes en veel leesplezier, ReMonDySa.

Actief sinds 28 Juni 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 20328

Voorgaande reizen:

11 Juli 2015 - 02 Augustus 2015

30 jaar getrouwd, Zuid Afrika en Mauritius

22 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Thailand 2012

12 Juli 2010 - 06 Augustus 2010

25 jaar getrouwd, Florida en Curacao

Landen bezocht: