rijdag in de regen over ZA wegen - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu rijdag in de regen over ZA wegen - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu

rijdag in de regen over ZA wegen

Door: dyanthe Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Rene

22 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Winterton

Dag van 22 juli - regenachtige dag van Bushbaby Lodge naar Champagne Castle in Winterton

Vandaag een lange dag in de auto voor de boeg (meer dan 5 uur volgens de navigatie). We gingen vroeg op, want je weet hier maar nooit hoe de wegen lopen en of de tijd wel klopt met wat je te zien krijgt.
De wegen waren erg goed en we hielden ons goed aan het schema van de dag. We hadden bedacht dat vandaag wel een mooie dag zou zijn om souvenirs te kopen en aangezien we al een aantal grote shoppingcentra hadden gezien, wisten we zeker dat het goed zou komen vandaag!

Maar …. m’n pap zat achter het stuur en hij is geen enorme fan van shoppen… we moesten met elkaar maar goed in de gaten houden wanneer er zo’n groot winkelcentrum kwam en dan kon hij de afslag nemen … hij bedoelde waarschijnlijk te zeggen ‘ en dan kan ik de afslag per ongeluk missen’, want het is heel de dag niet 1x gelukt om bij zo’n winkelcentrum uit te komen! Slecht van ons door niet goed genoeg te spotten of goed van hem om ze iedere keer te missen … dat laat ik aan jullie!

Halverwege de reis nog even getankt en het water liep door het plafond, via de lampen, naar beneden. Dat is ook zoiets wat je bij ons echt niet tegen zult komen…veel te gevaarlijk en er zijn in Nederland een heleboel (on)geschreven regels die de eigenaar dan in veel problemen brengt… Hier loopt iedereen er rustig onderdoor en kijken ze er niet eens naar.. behalve de toeristen dan, want die kijken vol ongeloof :)!

Uiteindelijk bij het Waffle house nog wat gegeten (grappig: niemand nam een wafel) en toen doorgereden naar het hotel. De naam gaf ons heel veel hoop op iets moois; het Champagne Castle hotel … de foto’s hadden ons ook al lekker gemaakt, dus we hoopten maar dat het klopte met onze verbeelding. Het heeft alles overtroffen. We hebben een prachtig chalet met 3 slaapkamers, 3 badkamers, een grote keuken en een heerlijke woonkamer met open haard.

Morgen een, als het goed is, gave activiteit op de planning… ziplinen door de bossen en Drakensbergen…we zijn erg benieuwd en stiekem een klein beetje nerveus:)

Rene

Leuk dat je ons dagboek gaat volgen. Onder het mom belofte maakt schuld gaan we deze reis maken. Eens op een mooie dag heb ik tegen mijn dochter geroepen, als je moeder en ik 25 jaar getrouwd zijn gaan we naar Curacao. Waarom Curacao zou je zeggen??!! Toen ik 6 jaar oud was heb ik daar 3 jaar gewoond en neem ik mijn gezin mee alwaar ik 3 fantastische jaren heb gehad. Monique gaf aan als we dan toch aan de andere kant van de oceaan zitten, waarom dan niet gelijk Amerika meenemen. Zo gezegd zo gedaan. We starten in Orlando en zakken via de (BP-Oil)West kust naar de keys. We eindigen in Miami alwaar we het vliegtuig richting Curacao nemen. Op Curacao zullen we 2 weken verblijven alwaar we uitrusten van de 11 daagse reis door Florida en op Curacao veel willen bezichtigen van waar ik geleefd heb. We veel gezeild hebben en genoten van de zon, schitterende onderwater wereld en natuurlijk zeilen. Al met al een 25 jarige reis om nooit te vergeten. Groetjes en veel leesplezier, ReMonDySa.

Actief sinds 28 Juni 2010
Totaal aantal bezoekers 20320