Dag 13 van de vakantie Julianadorp en Blauwbaai. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu Dag 13 van de vakantie Julianadorp en Blauwbaai. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu

Dag 13 van de vakantie Julianadorp en Blauwbaai.

Door: meultjes

Blijf op de hoogte en volg Rene

24 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

Van Marjolein (gastvrouw) gisteravond de sleutels van onze limo voor Curacao gekregen. Een Mitsubishi Lancer automaat en een wat andere motor onder de motorkap dan in Forida.

In ieder geval vanmorgen op eerste verkenning uit op het eiland. De route was via de supermart, naar Julianadorp en dan naar Blauwbaai.

In de supermarkt waan je je in Nederland, spullen van de Spar zijn niet vreemd. Gelukkig is de Vreugdenhil supermarkt ruim gesorteerd en nadat we de kar hebben volgeladen zijn er niet veel schappen meer gevuld. Afijn wij kunnen in ieder geval de komende dagen weer vooruit. Eten en drinken voldoende om niet te verhongeren en uit te drogen. En na thuiskomst tot de conclusie komen dat we toch nog wat boodschapjes vergeten zijn.
Dan maar einde van de middag op de terugweg nog even langs de super om de laatste boodschapjes op te pikken.

Na de boodschappen in het appartement te hebben uitgepakt de rit richting Julianadorp. Omdat ik (Rene) daar 3 jaar gewoond heb, stukje nostalgie snuiven, was even zoeken omdat we volledig op de kaart moeten rijden. Navigatie gaat hier nie lukken nie. Dyanthe is in ieder geval een goede vervanging voor de richting. Dan zie je hoe snel je verwend bent met navigatie en goede wegenkaarten.
Julianadorp gevonden en toen op zoek naar het huis. Was echt schrikken, ik had een beeld van mooi onderhouden, leuk gazonnetje en bomen in de tuin. Alles was minder waar, van alle woningen die er waren zag ons oude huis er echt niet meer uit. Leek wel een vervallen vesting geworden. Vreemd genoeg herinnerde ik de weg naar mijn oude school nog als de dag van gisteren. Wisten zonder problemen naar de Schroeder school te rijden. Even een korte stop gehouden en door naar wat gezegd wordt het mooiste strand van Curacao, Blauwbaai.

Julianadorp uit, rechtsaf en 500 meter verderop naar links rijden we langs een schitterende golfbaan en komen uiteindelijk bij het strand uit. Heerlijk middagje aan de zee vertoefd, veel van de onderwater wereld gezien. Er schenen ook schildpadden rond te zwemmen helaas hebben we die niet kunnen spotten. Wel Pelikanen, Trupiaal en leguanen gezien. Was erg leuk.

Daarna weer op de Dyanthe navigatie naar het appartement gereden waar we heerlijk gegeten hebben. Na 12 dagen restaurant en fastfood waren we weer eens toe aan een ouderwetse hollandse hap sperziebonen en doperwten. Smaakte wel voortreffelijk en voor nu aan de koffie en dadelijk lekker naar bed.
Wat er morgen op het programma staat weten we nog niet, gaan we zo nog even over verzinnen en zullen jullie morgen of overmorgen wel lezen.

Groetjes en dikke kus van ons.

• 25 Juli 2010 - 09:27

O(MA) O(PA):

Hai Kids wat blijven we goed op de hoogte van jullie avontuur heerlijk dat jullie zo genieten en met Dyanthe als goede navigatie.Wat ons huis betreft zag ik dat het huis behoorlijk verpauperd is.Maar ja we zijn wel 40 jaar verder en de waarde van de tuin is daar toch wat minder.Ben wel benieuwd hoe de andere huizen er uit zagen in Julianadorp,En of de school nog gebruikt wordt.Met pa gaat het prima we zijn gisteren samen op stap geweest.geniet van curacao Liefs en xxx voor jullie alle vier.

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mambo Beach

31 Juli 2010

Onze duik onder water...
Rene

Leuk dat je ons dagboek gaat volgen. Onder het mom belofte maakt schuld gaan we deze reis maken. Eens op een mooie dag heb ik tegen mijn dochter geroepen, als je moeder en ik 25 jaar getrouwd zijn gaan we naar Curacao. Waarom Curacao zou je zeggen??!! Toen ik 6 jaar oud was heb ik daar 3 jaar gewoond en neem ik mijn gezin mee alwaar ik 3 fantastische jaren heb gehad. Monique gaf aan als we dan toch aan de andere kant van de oceaan zitten, waarom dan niet gelijk Amerika meenemen. Zo gezegd zo gedaan. We starten in Orlando en zakken via de (BP-Oil)West kust naar de keys. We eindigen in Miami alwaar we het vliegtuig richting Curacao nemen. Op Curacao zullen we 2 weken verblijven alwaar we uitrusten van de 11 daagse reis door Florida en op Curacao veel willen bezichtigen van waar ik geleefd heb. We veel gezeild hebben en genoten van de zon, schitterende onderwater wereld en natuurlijk zeilen. Al met al een 25 jarige reis om nooit te vergeten. Groetjes en veel leesplezier, ReMonDySa.

Actief sinds 28 Juni 2010
Totaal aantal bezoekers 20345