DaaibooiBay - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu DaaibooiBay - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu

DaaibooiBay

Door: meultjes

Blijf op de hoogte en volg Rene

03 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

BonBini lieve allemaal,

Het gaat nu echt opschieten, iedere dag bij het schrijven van een verslagje komen we dichter bij het einde van deze vakantie...er is er maar 1 die de nachtjes aan het aftellen is...Dyanthe, ze kan niet wachten om Robbert weer te zien en te gaan klussen natuurlijk in de flat:-)alhoewel ze ook deze laatste daagjes nog steeds aan het genieten is!
Maar goed, nog een paar daagjes te gaan..
Vanmorgen opgestaan om naar de vlakte van Hato te gaan..nee dus, het was Caribisch weer...zwaar bewolkt en regen:-( geen vlakte van Hato dus, aangezien je dan misschien vast komt te zitten, de weg niet meer ziet lopen en dus moet wachten op drogere grond.Dat leek ons niet echt wat, dus uitgesteld naar morgen.
Maarrr, ook dan is het nog maar afwachten of we erheen moeten gaan. Afijn, weer een reden om terug te komen haha.
Schijnt dat er heeel wat kilometertjes hier vandaan een orkaan( Colin) zich aan het ontwikkelen is,komt hier zeker te weten niet over, maar dan is wel het weer van slag, regen en geen wind.
Rond een uur of half 11 wisten we weer dat we op een Caribisch eiland zitten, droog en de zon wilde erdoor komen, wij dus naar Daaibooi Bay, volgens de berichten een schitterend strand, dat is ook zo, zei het niet dat door de vochtige lucht, het konstant een slaan was naar de vele mugjes/vliegjes, behhh.
Rond een uur of twee weer terug gegaan en oh ja, voordat we hier aankwamen nog even snel een Mc Flurry gehaald bij de Mac, nou ja snel, misschien voor Antiliaanse begrippen...:-)heeft goed en wel een half uur geduurd en we stonden als 2e in de rij,moesten ook nog zelf vragen of er evt. geen caramelsaus op hoorde, maar die was op en moest er een nieuwe zak gepakt worden, daar had ze waarschijnlijk in 1e instantie niet zoveel zin in,maar toen die domme toeristen( wij dus) erom vroegen, moest ze toch eventjes aan de slag.
Toen we hier kwamen nog even lekker gezwommen.
De mensen aan de overkant hier ophet parkje, zij is hier geboren en heeft 12 jaar op het eiland gewoond, ze komen de laatste 4 jaar voor vakanties naar Curacao, weet dus ook nog aardig wat van het eiland, Sandjay vindt dit super interessant en heeft hele gesprekken met 'r, ze kwamen op het fruit wat er zoal te verkrijgen is, zo ook de Knippa. die heeft ze dus gekocht op de drijvende markt om aan Sandjay te laten zien en proeven, erg lekker.
Voor het eten kwamen we weer een beetje in Holland terecht, bij de Snackbar een patatje met bamihap/gehaktbal/nuggets gehaald, Dyanthe al eerder ergens bij de Subway een broodje om op te warmen.Smaakte prima.
Op het moment van schrijven is het hier nog helemaal niet zo laat, maar toch zo maar het mandje in, merken dat vaak toch de warmte je eerder moe maakt.

Liefs, tot gauw en een xx vanuit Curacao

• 04 Augustus 2010 - 07:05

Oma & Opa:

Lieve meultjes, de tijd gaat langzaam maar zeer regelmatig door en het begint op te schieten voor jullie. De terugreis begint er aan te komen. We zullen de berichten missen elke morgen. Alhoewel we kunnen instellen dat jullie ook in Papendrecht deze traditie vol blijven houden. Jullie vlucht terug is een groot deel in de nacht we zijn benieuwd hoe jullie dat vinden, ook voor ons een belevenis. Geniet van de laatste vakantiedagen en vertil je niet aan de koffers.We gaan ervan uit dat we naast de koffers ook nog wel passagiers in de auto krijgen op weg naar Papendrecht.
    Heel veel groeten en kusjes ook van (O)ma en mij.xxx (O)pa

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mambo Beach

31 Juli 2010

Onze duik onder water...
Rene

Leuk dat je ons dagboek gaat volgen. Onder het mom belofte maakt schuld gaan we deze reis maken. Eens op een mooie dag heb ik tegen mijn dochter geroepen, als je moeder en ik 25 jaar getrouwd zijn gaan we naar Curacao. Waarom Curacao zou je zeggen??!! Toen ik 6 jaar oud was heb ik daar 3 jaar gewoond en neem ik mijn gezin mee alwaar ik 3 fantastische jaren heb gehad. Monique gaf aan als we dan toch aan de andere kant van de oceaan zitten, waarom dan niet gelijk Amerika meenemen. Zo gezegd zo gedaan. We starten in Orlando en zakken via de (BP-Oil)West kust naar de keys. We eindigen in Miami alwaar we het vliegtuig richting Curacao nemen. Op Curacao zullen we 2 weken verblijven alwaar we uitrusten van de 11 daagse reis door Florida en op Curacao veel willen bezichtigen van waar ik geleefd heb. We veel gezeild hebben en genoten van de zon, schitterende onderwater wereld en natuurlijk zeilen. Al met al een 25 jarige reis om nooit te vergeten. Groetjes en veel leesplezier, ReMonDySa.

Actief sinds 28 Juni 2010
Totaal aantal bezoekers 20329