Vlakte van Hato en afkoelen bij Porte Marie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu Vlakte van Hato en afkoelen bij Porte Marie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu

Vlakte van Hato en afkoelen bij Porte Marie

Door: meultjes

Blijf op de hoogte en volg Rene

04 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Na de regenachtige dag van gisteren vandaag de plannen om richting de vlakte van Hato te gaan.
Maar eerst nog even dit. Gisteren hebben we een poging gewaagd om Juan Domingo 218 te vinden. Wij vol enthousiasme richting Julianadorp gereden om daarna een poging te wagen het adres van Olga te vinden. Helaas is dit niet gelukt. We hebben het bij een aantal antillianen nagevraagd en die sloegen niet aan op de naam als op het adres. Na nog wat omzwervingen door Juan Domingo het opgegeven en onverricht gisteren ons programma voortgezet.

Alvorens naar Hato te gaan voor de zekerheid nagevraagd dat we gezien de hoeveelheid regen van gisteren niet vast kwamen te zitten. Volgens zeggen moest gezien de weeromstandigheden van vandaag dat geen probleem zijn. Vandaag erruggh warm en strak blauw. Ongekend voor Curacao.
Bij het vliegveld aangekomen was het even zoeken om de vlakte op te kunnen. Ik kon me er nog weinig tot niets van herinneren. Afijn een onbegaanbare weg afgereden, die eigenlijk de naam weg niet waardig was, op een gegeven moment de auto aan de kant en over de rotsen richting de waterkant getogen. Het uitzicht over de ruwe zee was schitterend, zie wederom de foto's.
Wat heel erg jammer is, is dat Hato als vuilnisbelt gebruikt wordt. Erg jammer van het stukje ruwe natuurgebied van Curacao. Het watergeweld was er niet minder om en erg indrukwekkend. Na de vlakte verlaten te hebben nog even tot rust komen op Porte Marie. Van de noordkant van het eiland helemaal naar de zuidkant gereden en op zoek naar het strand. Daar aangekomen had je echt het uitzicht van een bounty eiland. Geweldig mooie blauwe zee en een enorm mooie onderwater wereld.
Al snorkelend een platvis gezien, papegaaivissen, octopusjes en andere aquarium waardige vissen. Vanaf de steiger werd een kleine Morene gevangen (zie foto).
Als afsluiting nog even een drankje gedronken op het strand om daarna richting de Plantage af te reizen.

Een hele mooie afsluiting van een geweldig mooie vakantie. En ik vrees dat het niet de laatste keer geweest was dat we Curacao gezien hebben.

Hier eindigd dan ook ons reisverslag. Morgen de koffers pakken, auto inleveren en de laatste afrekening doen. Daarna nog wat luieren bij het zwembad en vervolgens zullen we rond 16u (Curacaotijd) naar Hato worden gebracht.

Ik wil iedereen bedanken die op onze verslagen hebben gereageerd. Was erg leuk om de reacties te lezen en af en toe ook nog wat te horen van de andere kant van de Oceaan.

Heel veel groetjes van ons en we hopen jullie snel in Nederland weer te ontmoeten.

xxxxxxxxxxx van ons
Rene, Monique, Dyanthe en Sandjay.

• 05 Augustus 2010 - 07:43

Oma & Opa, Pa & Ma:

Beste meultjes het is toch wel wat om voor de laatste keer deze reis jullie een antwoord te geven. Als eerste zijn wij ontzettend blij geweest met de vele reisverslagen en foto's van jullie. Er sprak ook een grote discipline uit om dat elke avond te doen. Keurig gedaan.
    Je opmerking over de vlakte van Hato was ook in onze tijd een vuilstortplaats, maar ook van gestolen auto's en andere spullen hup de zee in en die vernietigde het wel.
    Als jullie straks wakker worden wacht je het inpakken en de reis naar Hato. Ma en ik wensen jullie een goede terug reis, hopelijk kan je slapen in de plane en een hartig weerzien op Schiphol.
    Heel veel groeten, kusjes en jammer voor jullie tot gauw.
    P.S. Je opmerking over nog een mogelijk bezoek in de toekomst aan Corsow was een hele goede. We kunnen ons dat zeer goed voorstellen.

• 05 Augustus 2010 - 11:18

Gerrie:

Hai daar aan de andere kant, of terwijl ik dit schrijf, inmiddels al weer wat dichter bij huis. Dit is het laatste bericht van de vakantie, denk ik. Het was erg leuk om jullie zo op de voet te volgen. Door de verhalen en foto's hebben we een mooi beeld van jullie vakantie kunnen maken. Het was schitterend! Straks voor de laatste keer naar Boef en Zwabber, die zullen wel blij zijn dat er weer wat leven om hun heen is. We horen elkaar snel, goeie reis en dikke kus!

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mambo Beach

31 Juli 2010

Onze duik onder water...
Rene

Leuk dat je ons dagboek gaat volgen. Onder het mom belofte maakt schuld gaan we deze reis maken. Eens op een mooie dag heb ik tegen mijn dochter geroepen, als je moeder en ik 25 jaar getrouwd zijn gaan we naar Curacao. Waarom Curacao zou je zeggen??!! Toen ik 6 jaar oud was heb ik daar 3 jaar gewoond en neem ik mijn gezin mee alwaar ik 3 fantastische jaren heb gehad. Monique gaf aan als we dan toch aan de andere kant van de oceaan zitten, waarom dan niet gelijk Amerika meenemen. Zo gezegd zo gedaan. We starten in Orlando en zakken via de (BP-Oil)West kust naar de keys. We eindigen in Miami alwaar we het vliegtuig richting Curacao nemen. Op Curacao zullen we 2 weken verblijven alwaar we uitrusten van de 11 daagse reis door Florida en op Curacao veel willen bezichtigen van waar ik geleefd heb. We veel gezeild hebben en genoten van de zon, schitterende onderwater wereld en natuurlijk zeilen. Al met al een 25 jarige reis om nooit te vergeten. Groetjes en veel leesplezier, ReMonDySa.

Actief sinds 28 Juni 2010
Totaal aantal bezoekers 20351