Onze duik onder water... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu Onze duik onder water... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu

Onze duik onder water...

Door: meultjes

Blijf op de hoogte en volg Rene

31 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

Helloooo dushi's daar in Nederland.

Daaar in Nederland is het vást niet zo warm..ons pap is nu rondjes door het park aan het lopen en dat rondje duurt ongeveer 2 minuten, zo groot is het park;)!

Vandaag was een leuke dag, want we hebben gedoken! Om 9 uur sochtends afgesproken met Roos van Sunrise Diving Curacao (even reclame maken voor ze hier haha)..na een 'kort' introductie praatje van meer dan een uur, konden we richting het water!
In vogelvlucht veel theorie gekregen van haar, maar daardoor was het wel heel duidelijk en konden we goed voorbereid te water gaan.

Naar de locatie gereden: 'het tuk bootje'...hier kun je prachtige vissen zien en wij wilden ons wel even in dat aquarium laten zien.
Voor we het water inmochten kregen we eerst een sexy pakje aan en al snel hadden we het loodzware duikpakket om ons heen.
Pfoeee valt niet mee met die hitte!

Terwijl we ons lekker aan het aankleden en klaarmaken waren, kwamen er duikers de zee uit met de mededeling waar de octopus te vinden was: deze had zich gevestigd onder de rots waar een bierflesje op stond...zou dit dier ook last hebben van een kater morgenochtend??
Ook kregen we te horen dat er een Baracuda gesignaleerd was..Sandjay pastte hier helemaal in, je kunt dus wel nagaan hoe groot dit beest was...
* Dyanthe vooraf al lichtelijk in paniek haha*!

Eenmaal in het water kregen we hier goed de kans om alles helemaal perfect op orde te stellen en konden we wat oefeningen doen. Langzaam lieten we ons zakken en kwamen we steeds dieper en verder van de kant.
Al heel snel kwamen we de rots tegen met het bierflesje en daaronder...jawel hoor...onze beloofde octopus! Was een flinke, helaas kroop hij steeds verder de rots in toen wij aan kwamen zwemmen!
Nog een koraalduivel gezien en vooral heel veel mooie, gekleurde vissen. Groot, klein..noem maar op!
Echt waanzinnig en heel mooi!
Sandjay mocht de ' buddy 'zijn van Roos en heeft het super gedaan voor z'n eerste duik..we zijn dan ook echt heel trots...want op 7-8 meter relaxed blijven terwijl je tussen de vissen zit, is niet niks!

op de terugweg zwommen we via de pier waar de baracuda misschien zou zijn. Hij was heel schuw en toen hij Roos zag, zwom hij meteen weg..
Ik (dyanthe) kroop meteen op de rug van mn pap, stukje veiligheid, want mén wat was hij GROOOOOT! En die tanden......nou ...voor de show deed hij nog even "hap-hap".... en toen dachten we dat we misschien maar lekker de andere kant op moesten gaan! Maar 'stoere Roos' zwom nog dichterbij, want we moesten een foto hebben...die hebben we...daarna, nog een enkele keer achteromkijkend of hij er niet achteraan kwam, rustig naar de kant gezwommen en alle indrukken van de onderwaterwereld verwerkt!
Wow wat is het hier prachtig...

Vanmiddag lekker in ons privé park en privé zwembad gechillt en dat was me lekker:)!
vanavond heerlijk uit eten...erg luxe en mn mam en ik hebben EINDELIJK onze cocktails gedronken:D.. hoeven we daar ook niet meer op uit!

Aftellen begint nu echt....nog wat laatste dingen op het programma en dan moeten we dit mooie eiland alweer achter ons laten..
Maar wat is het hier prachtig:)

Dikke kus van ons uit het warme Curacao.
Sandjay & Dyanthe.

Ps. Robbert i (L) u

• 01 Augustus 2010 - 07:41

Oma & Opa:

Leuk verhaal van onze duikers. Sandjay je bent nu al dieper gedoken als dat opa ooit geweest is op Curacau. Ik denk dat ik de 4 meter als maximum moet zeggen, maar dan wel met de snorkel. Dyanthe dat speelt natuurlijk ook bij jou. Ik ben een keer met Klaas Weijenhoven wezen snorkelen bij barbara en hij ging met de flessen diep op kreeft vangst en ik snorkelde aan de oppervlakte en toen .... kwam ik boven een school baracuda's dat was geen lekker idee. Maar het is toch fijn zoals jullie genieten van al het moois wat Curacau kan bieden. Lieve kinderen geniet nog zoveel mogelijk van de heerlijke vakantie.
    Heel veel groeten uit Papendrecht we gaan zo naar Tante Adrie die is jarig vandaag. Kusjes en de allerbeste groeten van jullie (O)ma, (O)pa xxx

• 01 Augustus 2010 - 09:30

Gerrie:

Hai daar aan de andere kant, 't heeft even geduurd voor ik met een reaktie kom op jullie vele en vooral mooie avontuurlijke belevenissen van het zonnige en schitterende Curacau. Wat een indrukken doen jullie op zeg. Het duiken is een verhaal apart, Sandjah, ik ben ook heel trots op je hoor! Ik durf dat echt niet. Dus die mooie onderwaterwereld zal ik niet met eigen ogen gaan zien. Oh, die dolfijnen, dat lijkt me echt zo ontzettend gaaf om mee te maken. Het kost wat, maar het lijkt me onvergetelijk! Hele mooie foto's trouwens. Wij zijn gister, zaterdagmiddag, naar Rotterdam geweest met de vriendenploeg. De meesten waren nog nooit op de Euromast geweest, ha,ha. Dus voor ons ook een avontuur. We hebben gedineerd in "De Harbourclub" een goed en nieuw trendy restaurant in het park naast de Euromast. Vandaar terug met de Fast Ferry en bij ond nageborreld. Al met al een gezellig gebeuren. Veel plezier,gr. en dikke kus