Zeilen naar Barbarabeach - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu Zeilen naar Barbarabeach - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu

Zeilen naar Barbarabeach

Door: meultjes

Blijf op de hoogte en volg Rene

02 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Gisteravond de wekker gezet, we mochten ons deze morgen zeker niet verslapen. Krijgen we om 06.15u een sms dat we 14 augustus een verjaardag hebben. Tja het is leuk zo aan de andere kant van de oceaan maar het tijsverschil is niet altijd handig :-).
Esther bedankt in deze :-).
In ieder geval waren we klaar wakker en klaar om vandaag te gaan zeilen op het Spaanse water.
We hadden vanaf 9u de boot en eventueel deze de hele dag tot onze beschikking. Zoals al eerder aangegeven was het een Centauer, en dat zeilt toch compleet anders dan mijn Nacra. Veel wendbaarder en geen kiel voor de kenners, dus lastig op koerst te houden.
Vanochtend dus op tijd vanuit het appartement vertrokken en richting Prosail gereden aan het Spaanse water. Natuurlijk eerst even de hemel aanschouwt en het aantal beaufort gevoelt.
Al met al een perfecte zeildag voor Monique. Voor de rest van de bemanning had er wel iets meer wind mogen staan. We hadden een krappe 2 en achter op het Spaanse water, bij de golfbaan, wilde de wind iets boven de 3 beaufort uitkomen.
Alvorens te vertrekken, vanwege Monique haar zeebenen, de stormfok laten zetten en een rif in het grootzeil. Was niet echt nodig met deze wind maar plezier en rust tijdens het varen wil ook wat.
We kregen bij Prosail een korte uitleg over waar we wel en niet konden varen en een zeekaart over de route. Het leek een megaplas dat Spaanse water maar...... Inderdaad na 20 minuten zeilen constateerden we al dat we bij Barbarabeach waren, was wel erg snel. Dus omgekeerd en de rest van het water verkend. Na een uurtje zeilen toch maar richting Barabarabeach getogen en daar aan de nieuwe steiger aangelegd. Wat is dat veranderd tov vroeger. Het blijft wel een gigantisch mooi strand. In ieder geval bij het nieuwe aangelegde Hyatt hotel van de ligstoelen gebruik gemaakt een drankje genuttigd en nog even heerlijk gezwommen. Daarna op het gemak naar de boot gelopen via de steiger en natuurlijk van de boot afgedoken en nog even gezwommen. Daarna richting Prosail teruggevaren en een heerlijke dag gehad.

Wat is het verschil met vroeger, de steiger was er niet en legde je de boot direct aan het strand aan. De woonboten zijn weg en er is niets voor teruggekomen. Rondom het Spaanse water staan paleizen van huizen met eigen strandjes en mega jachten. Barabara beach kent het zeer luxe Hyatt hotel. Wat nog wel is, is de boom die we 40 jaar geleden gebruikten om de boot aan te leggen.

In ieder geval een heerlijk daagje op het water gehad, nog even wat extra bruin teintje op gedaan en daarna nog even afkoelen in het zwembad. De dag afgesloten met een BBQ en nu heerlijk in de airco dit verslag aan het schrijven.

Het is, snif, nu echt aftellen......
Maar weerzien met famile en vrienden is toch ook wel weer fijn. Werken minder maar ach dan kan je in ieder geval op vakantie :-)
Groetjes van ons.

• 03 Augustus 2010 - 06:34

Gerrie:

Hai daar aan de andere kant, Tis nog vroeg hier, maar toch even gaan zitten voor jullie verhaal. Best stoer om met een,voor Rene, vreemde zeilboot te gaan varen. Maar alles liep lekker, begreep ik. Ja, nu is het echte aftellen begonnen, maar geniet vooral ook nog van de laatste mooie dagen daar! Hier alles prima, ook met Boef en ? . Gr. en dikke kus

• 03 Augustus 2010 - 07:21

O(PA)O(MA):

Hai kids weer een geweldig verslag.En dan de foto's Barbera is helemaal anders,Maar de boom waar je op zat Rene roept veel herinneringen op.Nu even een vraag van alle dag.Willen jullie dat we wat boodschappen halen.Met de nadruk op wat.Rene dus geen waslijst.We zien het wel.Groetjes en liefs Pa Ma Opa Oma.

• 03 Augustus 2010 - 11:20

Peter En Astrid:

Hoi Luitjes,

Zo te zien hebben jullie het prima naar je zin en had dit nog wel wat langer mogen duren, maarja aan alles komt een einde.
    Wij gaan over een uurtje vertrekken met de motor richting Schotland, dat zal wel heel ander weer zijn dan bij jullie, maar goed, daar hebben we zelf voor gekozen.Heel veel plezier nog de laatste dagen en snel weer tot ziens om ervaringen uit te wisselen. groetjes Astrid en Peter.

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mambo Beach

31 Juli 2010

Onze duik onder water...
Rene

Leuk dat je ons dagboek gaat volgen. Onder het mom belofte maakt schuld gaan we deze reis maken. Eens op een mooie dag heb ik tegen mijn dochter geroepen, als je moeder en ik 25 jaar getrouwd zijn gaan we naar Curacao. Waarom Curacao zou je zeggen??!! Toen ik 6 jaar oud was heb ik daar 3 jaar gewoond en neem ik mijn gezin mee alwaar ik 3 fantastische jaren heb gehad. Monique gaf aan als we dan toch aan de andere kant van de oceaan zitten, waarom dan niet gelijk Amerika meenemen. Zo gezegd zo gedaan. We starten in Orlando en zakken via de (BP-Oil)West kust naar de keys. We eindigen in Miami alwaar we het vliegtuig richting Curacao nemen. Op Curacao zullen we 2 weken verblijven alwaar we uitrusten van de 11 daagse reis door Florida en op Curacao veel willen bezichtigen van waar ik geleefd heb. We veel gezeild hebben en genoten van de zon, schitterende onderwater wereld en natuurlijk zeilen. Al met al een 25 jarige reis om nooit te vergeten. Groetjes en veel leesplezier, ReMonDySa.

Actief sinds 28 Juni 2010
Totaal aantal bezoekers 20351