Snorkelen bij Tukbootje & Jan-Thiel baai - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu Snorkelen bij Tukbootje & Jan-Thiel baai - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu

Snorkelen bij Tukbootje & Jan-Thiel baai

Door: meultjes

Blijf op de hoogte en volg Rene

28 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon Bini lieve mensen,

Vannacht voor het eerst hier een flinke tropische regenbui gehad..harde windstoten kwamen hierbij ook nog om de hoek kijken, met als gevolg: het was vanmorgen weer net zo warm als iedere andere morgen ...

De buren hier, dezelfde als van de bbq, waren gisteren wezen snorkelen bij het tukbootje..ze kwamen enthousiast thuis en hadden het gevoel gehad alsof ze in een aquariumpje hadden gelegen.. dat wilden wij natuurlijk ook wel graag eventjes zien, dus gingen we vanmorgen met z'n allen op pad!
De wegen hier in Curacao zijn niet zoals je ze gewend bent van Nederland.. de weg houdt soms ineens op en verandert in zand en wordt het terreinrijden..dat is ook het geval op de route naar het bootje..was nog even spannend of de heftige regenval de grond niet weggespoeld was, want dat vonden zelfs wij dan te heftig!
Dit was niet het geval en konden soepeltjes, met wat hobbel-de-bobbel, doorsteken.

Gelukkig hoeven we dat niet met een splinternieuwe en goed onderhouden auto te doen..onze huurauto is een bakkie van 15 jaar oud..zonder centrale deurvergrendeling en met volledige krassen op de lak, overal. Misschien mooie tekeningen maar dat hebben wij er nog niet uit kunnen halen?
Maar het rijdt en brengt ons over heeeeeeeeeeeel het eiland..

Het snorkelen was inderdaad prachtig en zaterdag gaan we op dezelfde plek duiken, maar dan ietsiepietsie verder en een ietsiepietsie dieper..
Sandjay heeft zich al verdiept in wat hij allemaal kan gaan zien..van manta's tot schildpadden en inktvissen.. Hier hoop ik (Dyanthe) stiekem niet op, vooral mooie vissen en misschien een schildpadje, wil ik zien..
Dit strand kun je eigenlijk geen strand noemen, dus 's middags nog even lekker relaxen bij Jan Thiel. We waren er nog niet helemaal over uit of hier nu de opnames van 'enkele reis paradijs'van Herman den Blijker waren geweest..en dat zijn we dus nog steeds niet;)!

Dit strand leek een beetje aangelegd, maar er was zand..er was zee.. en er was zon.. dus daar dachten we niet meer over na toen we lekker lagen! Ook hebben we heerlijk gegeten in de Zanzibar beachclub..

Morgen gaan we vroeg op pad om, hopelijk, nog een hoogtepuntje te beleven van de vakantie..zwemmen met dolfijnen! Voor mij (Dyanthe) een kinderwens, dus ben benieuwd:)
Wordt vervolgd.

Wij gaan nu nog lekker een spelletje Uno doen in het prieeltje met mooie, gekleurde lichtjes.. hier waait de wind tenminste wel en dat is op onze veranda niet het geval!
Zonder wind is het bijna niet te doen, blijft hier ook savonds érg warm..maar erg lekker.

Blijft een gek idee dat jullie allemaal liggen te slapen en wij nog láng niet!

Bye en tot schrijfs!
xxx

Robbert. ik hou van je

• 29 Juli 2010 - 06:27

Robbert:

Erg leuk om jullie belevenissen te lezen, elk op eigen manier opgeschreven! Heel veel plezier bij de dolfijnen vandaag ! Groetjes Robbert

& Dyanthe: Loveu!

• 29 Juli 2010 - 07:13

Gerrie:

Hai daar aan de andere kant, het was zeker veel leesvoer achter elkaar. Al lezend waan ik me bijna op Curacau. Genieten jullie allemaal, jij dan niet Monique, van het duiken! ben benieuwd wat jullie allemaal gaan zien. Jij lekker bruinbakken op 't dek Monique, ook niet verkeerd. Gisteren zijn we naar de paardenmarkt in Alblasserdam geweest, aansluitend naar de wielerronde daar gekeken, op uitnodiging van de Rabo. Het was schitterend weer en heel gezellig. s'Avonds Condoroverleg met Rens en Jorn,was zinvol en daarbij heerlijk gegeten! Jullie begrijpen wel dat we een zware dag hebben gehad, ha,ha. Veel plezier, gr. en dikke kus

• 29 Juli 2010 - 10:53

Rikie En Bas:

Hoi lijktons geweldig wat jullie allemaal beleven en blijven meegenieten van jullie reisverslag groetjes van ons

• 29 Juli 2010 - 12:23

Judy-Ann:

hoi allemaal,

zo te lezen gaat het met jullie allerminst beroerd aan toe, leuk om op deze manier op de hoogte te blijven!
    Veel plezier nog en genietze!
    Kuss Judy-Ann en Bram

Mambo Beach

31 Juli 2010

Onze duik onder water...
Rene

Leuk dat je ons dagboek gaat volgen. Onder het mom belofte maakt schuld gaan we deze reis maken. Eens op een mooie dag heb ik tegen mijn dochter geroepen, als je moeder en ik 25 jaar getrouwd zijn gaan we naar Curacao. Waarom Curacao zou je zeggen??!! Toen ik 6 jaar oud was heb ik daar 3 jaar gewoond en neem ik mijn gezin mee alwaar ik 3 fantastische jaren heb gehad. Monique gaf aan als we dan toch aan de andere kant van de oceaan zitten, waarom dan niet gelijk Amerika meenemen. Zo gezegd zo gedaan. We starten in Orlando en zakken via de (BP-Oil)West kust naar de keys. We eindigen in Miami alwaar we het vliegtuig richting Curacao nemen. Op Curacao zullen we 2 weken verblijven alwaar we uitrusten van de 11 daagse reis door Florida en op Curacao veel willen bezichtigen van waar ik geleefd heb. We veel gezeild hebben en genoten van de zon, schitterende onderwater wereld en natuurlijk zeilen. Al met al een 25 jarige reis om nooit te vergeten. Groetjes en veel leesplezier, ReMonDySa.

Actief sinds 28 Juni 2010
Totaal aantal bezoekers 20347