Dol fijn met de Dolfijnen van de Dolphin Academy - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu Dol fijn met de Dolfijnen van de Dolphin Academy - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rene Vermeulen - WaarBenJij.nu

Dol fijn met de Dolfijnen van de Dolphin Academy

Door: meultjes

Blijf op de hoogte en volg Rene

29 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

Een lang gekoesterde wens van Dyanthe is vandaag in vervulling gegaan. Nadat we voor het reserveren in Nederland er al vroeg bij waren was nu eindelijk de dag aangebroken. We gaan met Dolfijnen zwemmen.
Het advies om te reserveren hadden we enige tijd geleden al ter harte genomen en uiteindelijk was het niet echt nodig.
Bij de Dolphin Academy aangekomen eerst even zoeken naar een plekkie voor de auto. Wat een ramp was dat, maar gelukkig op tijd van huis weg gegaan dus alle tijd om de laatste zaken te regelen alvoren met de Dolfijnen te water te gaan.
Trek je buidel maar open, want het is niet goedkoop maar ABSOLUUT de moeite waard. Om 11u werden we verwacht voor een korte breefing. We kregen het e.e.a. over de Dolfijn uitgelegd via een video. Daarna kwam de trainster ons uitleggen wat we vooral niet en wel in het water moesten doen. De Dolfijn is een eigenwijs dier van aard en bij verkeerde bewegingen liep je het risico dat ze niet bij je kwamen. En als je iets NIET wil is dat het wel.
Na de introductie de zwemvliezen gepakt om vervolgens naar het basin te gaan. Er zijn er drie in totaal. We werden in groepen van 12 opgedeeld en naar de verschillende basins meegenomen. Daar gingen we met ploegen van zes het water in met de Dolfijnen, een half uurtje knuffelen, spelen en de joyride. Wat een kracht hebben die dieren. Hun huid voelt aan als rubber maar toch zacht. Echt voor een nuchtere hollander toch geweldig om mee te maken. De kids hebben zo enorm ervan genoten dat Sandjay spontaan morgen weer wilde, desnoods zelf betalen hahahaha.
Nadat we ruim een half uur met de Dolfijnen in het water hebben gelegen was het even douchen en een korte videopresentatie als afsluiting. Dit ging toch vooral over hoe voorzichtig we met de Oceaan (milieu) om moeten gaan en vooral de bescherming van de Dolfijnen. Een groot deel van je kosten gaan dan ook naar dit goede doel.

Tijdens de swim with the Dolphins werden er volop foto's en films gemaakt, die je erna kon kopen. Ook dit lieten we ons natuurlijk niet ontgaan. Het was een hele gave ervaring om niet te vergeten en vooral te ervaren.

Teruggekomen in het appartement zaten onze gedachten er nog vol van en was het onderwerp van gesprek. Sandjay was uitgeteld en ligt nu een kort dutje te doen. Moe van alle ervaringen die het mannetje in deze vakantie opdoet.

Met het invallen van de avond is ook onze laatste week aangebroken van een verschrikkelijk mooie, leuke en fijne vakantie tot nu toe. Volgende week donderdag vervolgen we onze weg weer naar huis en hebben we voor de komende dagen nog wat kleine dingen op het program.

Genoeg voor vandaag, we gaan eten (uit of thuis) dat laten we even van Sandjay afhangen. En morgenochtend weer een mooie dag.

Groetjes vanuit Sunny Curacao en tot het volgende verslag.
Rene, Monique, Dyanthe en Sandjay.

• 30 Juli 2010 - 07:27

O(PA) O(MA):

Hai hai.Het ziet er weer geweldig uit, je zou zo weer gaan vliegen haha.Maar zwemmen met Dolfijnen lukt me toch niet meer het kost denk ik toch wel veel kracht maar het ziet er geweldig uit.Wel veel spetters om je oren oogjes dicht dus ,behalve Sandjay.Elles en Marcel komen vandaag hier heen en gaan we fietsen in de Waard in ieder geval naar de molens,het weer beloofd goed te zijn.Geniet nog van de vakantie en van het eiland.Liefs en groetjes van ons xxxx
    P.S. Het lukt Mariella ook niet met internet uit spanje dus ze kan niet reageren. Maar ze heeft e.e.a. al van ons gehoord. Foto's en verhaal is weer heeeeeel leuk. Groetjes en voor allemaal xxx (O)pa

• 30 Juli 2010 - 14:41

Mariella:

Ha Meultjes, even een hele jaloerse mail vanuit Spanje. Dikke xxxxxxxxxx en geniet er nog maar even van.

• 30 Juli 2010 - 16:36

Annemiek:

Whaaaaa, gaaf hé.

Ik zij toch dat ze rubber aanvoelde. Wist het niet zo goed te beschrijven toen, maar dat was het juiste woord!

Veel plezier nog daar en geniet er nog maar ff van!

Groetjess en leifss.

Mambo Beach

31 Juli 2010

Onze duik onder water...
Rene

Leuk dat je ons dagboek gaat volgen. Onder het mom belofte maakt schuld gaan we deze reis maken. Eens op een mooie dag heb ik tegen mijn dochter geroepen, als je moeder en ik 25 jaar getrouwd zijn gaan we naar Curacao. Waarom Curacao zou je zeggen??!! Toen ik 6 jaar oud was heb ik daar 3 jaar gewoond en neem ik mijn gezin mee alwaar ik 3 fantastische jaren heb gehad. Monique gaf aan als we dan toch aan de andere kant van de oceaan zitten, waarom dan niet gelijk Amerika meenemen. Zo gezegd zo gedaan. We starten in Orlando en zakken via de (BP-Oil)West kust naar de keys. We eindigen in Miami alwaar we het vliegtuig richting Curacao nemen. Op Curacao zullen we 2 weken verblijven alwaar we uitrusten van de 11 daagse reis door Florida en op Curacao veel willen bezichtigen van waar ik geleefd heb. We veel gezeild hebben en genoten van de zon, schitterende onderwater wereld en natuurlijk zeilen. Al met al een 25 jarige reis om nooit te vergeten. Groetjes en veel leesplezier, ReMonDySa.

Actief sinds 28 Juni 2010
Totaal aantal bezoekers 20339